tisdag 10 juli 2012

Ok fiske igår på Vänern

Tog en kvällstur på Vänern igår. Med mig hade jag min granne och storfiskare Hendrik.
Vi hade knappt fått ner sakerna i vattnet innan en lax på ca 70 cm klev på. Men den fick gå tillbaka i sjön pga att de som fenklipper laxen hade missat och klippt fel fena.
Efter det så var det bara några småttingar uppe i båten och hälsade på. Inte förrän det började mörkna så drog det på en bättre fisk. Visade sig vara en riktigt stor öring som fattat tycke för ett av mina beten. Men efter flera volter i luften så small tyvärr linan av. Hur den kunde göra det är för mig en gåta. Hade nyss knytit på en ny vobler på det spöt pga ett en gädda stulit betet på just det spöt några minuter tidigare.
Vi fisk iallafall en tröstfisk till det sista när vi höll på att riva. En öring på 85cm som vägde ca 6,5. Svårt att väga på sjön......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar