torsdag 31 januari 2013

12st Bågar igår.

Tog en ledig dag igår från jobbet och åkte upp till V-Silen.
12 st bågar blev det.
Låt inte era cigarettfimpar ligga kvar på isen eller i vattnet när ni är ute och fiskar. Speciellt då ni fiskar vid en regnbågs- eller öringsjö. Flera av bågarna jag fått har haft fimpar i sig. Inte bara i Silen utan även i en del Put&Take sjöar. Fiskar som ätit fimpar kommer att gå en plågsam död till mötes då de ej kan förbränna dessa. Detta medför att fisken får förstoppning och avlider på ett smärtsamt sätt.
Fimparna liknar pelletsen som de blivit uppfödda på.

 En del av gårdages fångst


 I väntan på hugg.

3 kommentarer:

  1. Här har vi ju bilden. Står den stadigt på isen?? Ser väldigt ostadigt ut.

    Får ni så stora fiskar så ni måste binda fast spöna? ;)

    Kom att tänka på en grej nu senast jag var i väg och fiskade så fiskar jag alltid nära botten, är det där dom går tro?
    Vilket djup ligger ni oftas på?

    SvaraRadera
  2. Jag fiskar mest på 1-1,5 meter under isen oavsett vilket bottendjup jag har.
    Vi band fast spöna innan vi byggde dessa spöhållarna. Därför sitter det snöre kvar på några spön.
    Vi borrar ett hål brevid fiskehålet som vi stoppar ner hållarna i. Dock inte helt igenom isen.

    SvaraRadera
  3. Ok och så packar ni snö runt då blir den nog stabil.
    Planerat nån mer resa dit upp?
    Är ni alltid i skifors?

    /Fredrik

    SvaraRadera